İngilizce Lise Taslak ortaöğretim müfredatına yönelik önerilerimiz;
- 9cu sınıf 1ci tema konusu “Studying abroad” yerine öğrencilerimizin hayatında bir değişim olan 9. sınıf ve daha fazla içselleştirbilecekleri konu olan “My New school” gibi bir başlığın altında studying abroad konusu verilebilir.
- 9cu sınıf 5ci tema konusu “Celebrities” yerine “My Lovely Grandparents” olarak değiştirilmelidir. Böylece, kültürel değerlerimizi, aile ilişliklerimizin niteliğini vurgulamış oluruz. Hızlı bir kültürel değişime uğrayan öğrencilerimize gelenek, görenek ve külürel konularımızdan haberdar etmiş olunur.
- 10 ci sınıf 7ci tema konusu Food and Festivals. Başlığının 2 kelime yer değiştirmesi daha makul olacaktır; “Festivals and Food” . Böylece öğrencilerimizin algısı “Fetivals” kelimesi üzere daha fazla dikkat çekilmiş olur kanaatindeyim.
- 11 ci sınıf 5ci tema konusu Back to the past. Bu konu içeriğine İstanul’un fethi veya Malazgirt muharebesi gibi Türk tarihinde öneme sahip tarihi içeriğe dahil edilmeli. Bu tarihi gerçekler günümüz insanlığına sağladığı sosyolojik değerler vurgulanmalıdır.
- Tüm sınıf seviyelerinde (9-10-11 ve 12); Türk kültürel değerler ve geleneklerine göre cümleler seçilmelidir. Batı kültürel değerlerine ve Özel isimlerine hayranlığı üzendirici cümlerden kaçınılmalıdır. Her sınıf seviyesinin ilk birkaç temalarında Türk isim ve soyisimleri, yerleşim adları v.b. tercih edilmelidir. Böylece, öğrencilerimizin hayatlarının içinden örneklerle eğitim-öğretim faaliyetine başlama olanağımız olur. Örneğin: 9cı sınıf 4cü tema functional and useful language kısmında verilen örnek cümle “Robert can cook delicious, but I can’t”yerine öğrencilerimize daha da motive edici olan “Ali can cook delicious,but Robert can’t”cümlesini tercih edilmelidir.