Stratejik Planlaması ile Örgütlenme Modelini Milli Eğitim Bakanlığının yaptığı Türk Milli Eğitim Teşkilatının bugün performans sistemini dillendirmesinden ve öğretmenleri ile bağ kurmadan kafasında kurduğu amacını mubah kılma adına onlarca toplantıyı gerçekleştirmesinden daha önce yapması gereken eğitim-öğretim hizmetlerinin belirli standartlar çerçevesinde eksiksiz karşılanması adına var olan sorumluluklarını yerine getirmesidir. Ve bedelini geleceğimize ödeterek elde ettiğimiz acı tecrübeler ışığında görmekteyiz ki bu Milli Eğitime uzaktan Bakanların üstesinden geleceği bir sorumluluk da değildir.
Bu temel seviyeyi, öğrencilerimiz ve değerli öğretmenlerimiz başta olmak üzere bütün eğitim çalışanlarımızın, ortaklarımızın ve paydaşlarımızın uygulamalar, atamalar, görevlendirmeler, taltifler, ödüller, cezalar hususundaki talepleri takip etmeli, beklentileri karşılayacak kavramlar ete-kemiğe bürünmelidir. Adalet, Liyakat, Ehliyet, Sadakat, Hakkaniyet, Merhamet, Hassasiyet, Güvenlik ve Güvenilirlik bu manada var olmayı şiddetle arzu eden değerlerdir. Geleceğimize atılacak güçlü adımların hilafsız ihtilafsız temeli olarak Milli Eğitimin Ankara’sından Ardahan’ına kadar her binasında, her evladımızın yüreğinde hissedilmeli, caddede sokakta fark edilmelidir.
Yukarıda ifade etmeye çalıştığım iki ön şart hayata geçirildiğinde Öğretmene Performans Sistemini ya da akademik anlamda 360 Derece Geri Bildirim Yaklaşımını, yani idarenin dışında velinin, öğrencinin, mesai arkadaşının, bakkalın, manavın ya da kasabın öğretmeni değerlendirebileceği sistemi detaylı olarak konuşabilir, olması hususunda her adımı atabilir, her sorumluluğun gereğini yerine getirebiliriz.
Murat KARATAŞ
Birlik Eğitim Sen Genel Başkanı