MEB’den Şube Müdürü Görevlendirmesine Dair Genelge

Paylaşmak İster misiniz?

Share on facebook
Facebook'ta Paylaş
Share on twitter
Twitter'da Paylaş

Yorum Yapabilirsiniz

copyright_aabadoluajansi_2012_20121224163852

Milli Eğitim Bakanlığı 4 Aralıkta illere bildirilen şube müdürü normlarına nasıl atama yapılacağını düzenleyen bir genelge yayımladı. 18 Aralık 2012 tarihinde yayımlanan 2012/44 sayılı Genelgeye göre şube müdürü kadrolarına iki şekilde atama yapılacak.

1- Asaleten atama: Asaleten atama şartlarını taşıyanların (yani daha önce şube müdürü ve üstü bir kadroda çalışmış olanlar) teklifleri iller tarafından Bakanlığa gönderilecek.

2- Görevlendirme: Şube müdürü kadrolarının görevlendirmeyle yürütülebilmesi için kişinin öncelikle görevde yükselme eğitimine başvurma hakkının olması gerekmektedir. Görevde yükselme yönetmeliğine göre “Şube müdürü” kadrosuna başvuru hakkı olanların şu iki şartı taşıması gerekmektedir:
a) Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
b) Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı, APK uzmanı, şef, tesis müdürü, öğretmen, mimar, mühendis, raportör ve sivil savunma uzmanı kadrolarından birinde veya bu kadrolarda toplam en az üç yıl görev yapmış olmak.

Görevde yükselme yönetmeliğinin bu maddesine göre, en az 3 yıl görevi olmayan MEB personeli görevlendirme yoluyla dahi olsa şube müdürlüğü görevini yürütemeyecektir.

Görevde yükselme eğitimine başvurma hakkına sahip olan personel arasında ise öncelik hakkı bulunmaktadır. Bu öncelik sırası şu şekildedir:
– Birinci öncelikli olarak Öğretmen dışı personel,
– İkinci olarak eğitim kurumu müdürleri ve müdür yardımcıları
– Son olarak 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu çerçevesinde Valiliklerce öğretmenler,
şube müdürü olarak görevlendirilecektir

.subemudur2

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önce LİYAKAT, sonra HAK..!

GİRİŞ YAP