Belli ki müsteşarlığınız döneminde eksiklikleri yerinde tespit etme imkânına sahip oldunuz. Ve yine anlaşılıyor ki; adınızın ilk defa bakanlık için konuşulduğu geçmiş dönemlerden rafa kaldırıp beklettiğiniz kararlarınız var. Hatta dahası değişimden başı dönmüş öğrencilerimizi, öğretmenlerimizi ve eğitim çalışanlarımızı yeni kaideler çerçevesinde akli selim davranmaya salık vermeyecek bir yaklaşımla vakit kaybetmeden çözmek istedikleriniz var. Tespitini dillendirdiğiniz problemlerin birçoğunu bizler de ittifakla kabul etmekteyiz. Lakin metin yazarak, mevzuat düzenleyerek hem de bütün bunları yazdığınız günün ertesinde yürürlüğe koyarak bir yere varamazsınız. Sınavların testten klasiğe döndürülme iradesini alkışlarız. Fakat ne yazık ki özellikle pandemi ile okulla bağı eriyen evlatlarımızın, okuma yazma alışkanlıklarına sahip olacak zamanı tanımadığımız öğrencilerimizin, akşamdan sabaha testten klasiğe döndürülen ölçme araçlarına mahkûm edilmesi anlaşılır olmaz.
Ya da son yıllarda 12.sınıf ile birlikte açık liseye kaçışları engelleme iradesi ne kadar anlamlı ve doğru ise, 2023-2024 yılı 12.sınıf öğrencilerini de içine alacak şekilde yönetmelik düzenlemek o kadar yanlış ve zorlayıcı olacaktır. Öğrenci ve veli için örnekleriyle yaşanmışlığın ve değerlendirme sürecinin bir sonucu olarak Mayıs-Haziran döneminde çoktan verilmiş ve uygulamaya geçilmesi için açık lise kayıt döneminin beklendiği bir aşamanın dünden bugüne engellenmesi günü kurtarmak, meselenin sadece sonuçlarına odaklanmak olarak yorumlanır. Problemin kaynağını analiz etmeden ağrıya odaklanmanız fayda değil geciktirme olarak değerlendirilir. Öğrenciler niçin ayrılmak istiyor okullarından? Okullar niçin öğrencileri ellerinden kaçırıyor? Ya da şöyle ifade edelim… Bu yıl çevrim-içi bir dünyayı çevrim dışı bir dolu faktörle aşmaya çalışan 12.sınıf öğrencilerinin başına gelenler Anadolu tabiri ile pişmiş tavuğun başına gelmemişken, özellikle pandeminin etki analizleri açık yüreklilikle ortaya konmamışken, bir yönetmelikle yanlışları doğrultmak beyhude olacaktır. Eğitim, beşikten mezara kadar uzun bir yol. Etkileniyor ve etkiliyor zamanı. Bugünden yarına emin adımlar atabilmek için yine bir vetire istiyor. Kararlar demlenmek istiyor. Aksi öğrenciye-veliye-öğretmene yeni külfet kapıları olarak dönüyor.